Saturday, December 3, 2011

Dengarlah.............

Salam........

Terlalu besarkah dugaan ini.....
Sehingga aku sendiri tidak mampu mengawalnya.....
Aku tewas dengan peperangan aku sendiri.......
Puas aku memcari ketengan itu....
Puas sudah hati ini kupujuk....
Mengapa perlu ada resah yang datang....
Rimas.......!!!!!
Aku sendiri memburu resah di hati...........
Haruskan aku katakan aku rindu ingin menatap wajahnya..........
Hati ini cukup terluka..........
Hati-hati insan yang aku sayangi juga turut disakiti.........
Terutama insan yang amat aku cintai dan aku sanjungi..........
YaALLAH mengapa berat KAU letakkan bebanan ini tatkala aku ingin berjuang memburu cita-cita ku..
Haruskah aku sandarkan lagi harapan pada sesuatu yang aku tidak pasti masih utuh atau tidak....

Aku lihat dan aku pandang kearah kekuatanku.....
Telah ku ukir sebuah janji......janji untuk memberikan sebuah kejayaan........
namun aku masih tidak kuat untuk melangkah,,,,,,,
Puas ku tanamkan azam ingin memberikan senyuman paling indah pada wajah-wajah insan yang mendukung ku...........
Namun tatkala aku buntu dan merasa kerinduan........hati ini begitu tewas dalam berperang dengan keegoan....
Diman harus ku letakkan kerinduaan ini.....
Diman juga harus ku campakkan keegooan ini..........
YaALLAH kau Maha mengetahui segalanaya...........
Apa yang terbuku di hati.............
Sudah penat ku sorokkan perasaan ini.............
Pura-pura dengan kegembiraan yang ku ciptakan sendiri.............
Adilkah begini.....................???

Ku pohon YaALLAH............
kembalikanlah sinar kegembiraan itu...........
agar dapat ku kecapi nikmat kegembiraan hidup di alam ciptaan MU.........
Berilah kekuatan pada diriku.....mencari hakikat yang sebenar....atas ape yang berlaku....
betapa aku gerun dengan hari-hari yang mendatang.......
YaALLAH...............................


                                                                                                                      Luahan dari si DIA....

No comments:

Post a Comment