Tuesday, March 6, 2012

Biar kamu tahu



Bila aku mula berbicara pasti susah untuk kau terima....
Bukan niat untuk memilih siapa yang patut dihati...jauh sekali membandingkan mereka yang ingin disisi....
Aku ini manusia biasa.......punya hati yang mudah menerima.....
Namun......
Bila hati diberi tidak betah tuk dihargai ....sudah pasti jadi sesuatu yang ngeri untuk mengulangi.....
ketahuilah......aku hanya mampu menjadi sebaik "teman" tp bukan untuk menjadi suri di hati...
biar lah kelengkapan diri ku penuhi...agar nanti tiada hati yang bakal aku sakiti....

ikhlas lah menerima diri ini....hanya sebagai seorang sahabat sejati...
jangan diungkap segala janji kalau belum pasti kau kotakan nanti.....

benarlah kata mereka........
Bila hati orang ingin dijaga,hati sendiri akan terasa disakiti....
sebelum perkara yang tidak diingini datang menghampiri...biarlah aku mengundur diri.......

lantaran janji pada keluarga akan mendahului......
kerana yang pasti mereka sentiasa dihati.....
pengorbanan yang tak bisa dijual beli......
memberi satu keyakinan bahawa cita-cita yang tinggi....
Dikemudian hari Cinta itu bakal mengiringi.......

Aku harap kau mengerti bahawa perjuangan diri ini terlalu bererti....
Biar Sang Perahsia terus memegang janjiNYA bahawa suatu hari nanti si dia akan datang menyemai janji....



Indahnya jika persahabatan yang menjadi penghias lakaran dewasa kita bersama, lewat perkenalan ini....
Moga kau akan lebih mengerti nanti tentang hati yang bakal kau miliki.......
kerana hidup ini terlalu bernilai untuk tidak dihargai.....

Setiap ciptaan Yang Maha Pengasih itu haruslah punya nilai yang tersendiri....
seharusnya di mata Insan yang sanggup berjuang memiliki jati diri....

Aku masih ingin sendiri.......
di temani sahabat-sahabat yang memahami.....
moga kau menjadi salah seorang Perwira yang ingin dimiliki oleh srikandi......


Terciptalah nanti memori yang abadi...tersemat di setiap sanubari....

indahnyaaa Detik perkenalan ini.....

Adakah benar Aku yang engkau cari................

wassalam~~






No comments:

Post a Comment