Friday, March 23, 2012

Aku tertarik dengan cerita ini...........

Maaf saudari........aku pinjam cerita kamu.....menarik untuk menjadi santapan ruang ku...kerana jujur...aku katandusan ilham tika ini.....
mungkin luahan dari hati mu sendiri.....mungkin......aku mohon untuk berkongsi ye...........=)


"Sudah...................
mendidih segala isi hati......membuak-buak meminta untuk dimuntahkan....
Biarlah segalanya terungkap.....
iye hati terpaut dengannya.....iye hati suka akan dirinya.....iye...dia berjaya menarik perhatian semuanya...
iye.....dia berjaya menceroboh masuk ke tempat larangan ini....iye.....hati berdebar tiap kali membaca kata-katanya.........
iya....memang....benar.......
tidak pernah bertemu jasad........... jauh sekali lagi bertentang mata..........hanya tertaut hati..
keperibadianmu.....ketulusan nukilanmu....keikhlasan kata-katamu....cukup untuk merantai sebuah hati....
Biar tidak semua nukilanmu menjadi hadiah hati...cukup ayat-ayat di muka buku menarik perhatian kesekian kali.....
Aku kalah...kalah dalam perjuangan sendiri......untuk menghalang hati dari memberi.....
Engkau tidak tahu...dia sndiri tidak pernah tahu.......mereka juga..........kamu juga tidak akan mengerti....
hanya ILAHI yang maha mengetahui......
siapakah gerangannya.......???
bibir sentiase menyebut tiap kali tangan menadah ke langit.....memohon agar satu hari nanti mimpi ini menjadi realiti......
biar rahsia "siapa" itu tetap menjadi satu rahsia abadi......
jika dia yang ditetapkan oleh Sang ILAHI..................aku bersujud penuh syukur kerana memperkenankan hajat di hati...............
"mama........aku ingin mengakui...hati ini ingin dimiliki....aku suka dia......." jujur itu perlu...kan mama ?


Namun kegusaran kini bertandang di hati...jurang itu tak mampu aku padamkan...kerana itu hidupnya....aku mengerti dan aku sedari.........langit dan bumi....terlalu jauh untuk digapai walau satu masa jua apabila berdiri...........




Hakikat ~ ~ ~ ~ ~


Sakit.........
Pedih.........
Pahit........
perlahan ditelan.........
Harus jua diakui disini.....
hatinya telah dicuri.......
Dirinya bakal dimiliki.......
Hati mula berserah.........jauh dihalau pergi......jangan terus bersarang disini..........
Moga kau bahagia nanti...................."


sedihkan bila mimpi indah itu tidak dapat dijadikan realiti......benarlah kelmarin aku katakan ITU MIMPI BUKAN REALITI.......................
Semoga dia juga menyedari dan mengambil langkah yang membawa kebaikan...amin......
Buang Sang puteri pemilik nukilan ini.............semoga nanti Kau miliki somebody ciri2 idaman hati .......walau DIA tidak dapat kau miliki...............huhuhuhuhuhuhu




No comments:

Post a Comment